Zawiadomienie OŚZP.6730.30.2022
Rudniki, dnia 15.05.2025
GMINA RUDNIKI
UL. WOJSKA POSLKIEGO 12A
46-325 RUDNIKI
OŚZP.6730.30.2022
Zawiadomienie
Zgodnie z art.10 § 1, art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572 z późn. zm.) oraz art. 53 ust. 1c ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 977 z późn. zm.)
zawiadamiam, strony postępowania o:
- uzupełniniu i zebraniu wszystkich dowodów i materiałów do wydania decyzji o warunkach zabudowy;
2. możliwości wypowiedzenia się przez strony postępowania co do zebranych dowodów i materiałów, zgłoszonych w prowadzonym postępowaniu żądań przed wydaniem decyzji administracyjnej w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego zawiadomienia;
3. możliwości zapoznania się z dokumentacją sprawy w siedzibie Urzędu Gminy w Rudnikach ul. Wojska Polskiego 12A, 46-325 Rudniki urzędzie pokój nr 3, tel. 0-34 3595072 wew. 20.
4. możliwość przeglądania akt i wypowiedzenia się jest uprawnieniem strony postępowania i nie jest obowiązkowe.
Jednocześnie, na podstawie art. 36 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz.572) Wójt Gminy Rudniki zawiadamia że termin wydania decyzji w sprawie wydania warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na : „Budowie farmy fotowoltaicznej o mocy do 5 MW zlokalizowanej na działce nr 2718 oraz na części działek nr: 2712, 2713, 2714 w obrębie Żytniów, gmina Rudniki” upływa w dniu 15.06.2025r.
Przedłużenie postępowania administracyjnego w przedmiotowej sprawie wynika ze wynika z konieczności wypowiedzenia się stron w postępowaniu przed wydaniem decyzji administracyjnej.
Z dokumentacją w przedmiotowej sprawie zainteresowane Strony mogą zapoznać się w siedzibie Urzędu Gminy w Rudnikach ul. Wojska Polskiego 12 A, 46-325 Rudniki/pok. nr 3/ w godzinach urzędowania.
Uwagi oraz wnioski bądź zastrzeżenia co do zebranych w tej sprawie materiałów można wnieść pisemnie lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej (www.rudniki.pl w odnośniku ePUAP (elektroniczna platforma usług administracji publicznej). Wgląd w akta sprawy nie jest obowiązkowy.
1. zgodnie z art. 35 § 5 Kodeksu postępowania administracyjnego:
- do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynność, okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo przyczyn niezależnych od organu;
- zgodnie z art. 36 §1 i 2 Kodeksu postępowania administracyjnego o każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie organ administracji publicznej jest obowiązany zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia; ten sam obowiązek ciąży na organie administracji publicznej również w przypadku zwłoki w załatwieniu sprawy z przyczyn niezależnych od organu;
- zgodnie z art. 37 § 1, 2, 3, 4, 5 i 6 – stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia, jeżeli:
- nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 lub przepisach szczegółowych ani w terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 (bezczynność),
-postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość).
Ponaglenie winno zawierać uzasadnienie i wnosi się je do:
- organu wyższego stopnia (Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Opolu, ul. Oleska 19A , 45-052 Opole) za pośrednictwem organu prowadzącego postępowanie,
-organu prowadzącego postępowanie – jeżeli nie ma organu wyższego stopnia.
Organ prowadzący postępowanie jest obowiązany przekazać ponaglenie organowi wyższego stopnia bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni od daty jego otrzymania. Organ przekazuje ponaglenie wraz z niezbędnymi odpisami akt sprawy. Odpisy mogą zostać sporządzone w formie dokumentu elektronicznego. Przekazując ponaglenie, organ jest obowiązany ustosunkować się do niego. Organ, do którego wniesiono ponaglenie, rozpatruje je w terminie 7 dni od jego otrzymania, wydając postanowienie.
- zgodnie z art. 41 ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ prowadzący postępowanie o każdej zmianie swojego adresu, w tym adresu elektronicznego. W razie zaniedbania ww. obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.
Z dokumentacją w sprawie zainteresowane Strony mogą się zapoznać w siedzibie Urzędu Gminy w Rudnikach ul. Wojska Polskiego 12 A, 46-325 Rudniki /pok. nr 3/ Referat Ochrony Środowiska, Nieruchomości i Zagospodarowania Przestrzennego w godzinach pracy urzędu.
Uwagi i wnioski mogą być wnoszone:
- w formie pisemnej, na adres: Urząd Gminy w Rudnikach ul. Wojska Polskiego 12A, 46 325 Rudniki,
- ustnie do protokołu, w siedzibie organu: Urząd Gminy w Rudnikach ul. Wojska Polskiego 12A, 46 325 Rudniki,
- poprzez ePUAP (elektroniczna platforma usług administracji publicznej)
- poprzez e-doręczenia elektroniczna platforma usług administracji publicznej)
Wgląd w akta sprawy nie jest obowiązkowy.
Otrzymują:
- Inwestor: PCWO Energy Projekt Sp. zo.o.ul. Emilii Plater 53,00-113 Warszawa, asdres do korespondencji: ul. Świętego Leonarda 7, 25-311 Kielcee-doręczenia
- Strony postępowania.
- Aa.