Obwieszczenie OŚZP.6730.48.2023
WÓJT GMINY RUDNIKI
Rudniki, dnia 08.03.2024
OŚZP.6730.48.2023
O B W I E S Z C Z E N I E
Na podstawie art. 7 i art. 49, art. 77, art. 90 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 ze zm.), w związku z art. 53 ust. 1c ustawy z dnia 27 marca 2023r. planowanie i zagospodarowanie przestrzenne (t.j.Dz.U.2023 poz. 977)
WÓJT GMINY RUDNIKI ZAWIADAMIA STRONY POSTĘPOWANIA
o złożeniu przez Inwestora- PCWO ENERGY PROJEKT Sp. z o.o. ul. Emilii Plater 53, 00-113 Warszawa adres do korespondencji ul. Św. Leonarda 7, 25-311 Kielce reprezentowanej przez prokurenta – Małgorzatę Witecką odpowiedzi na pytania strony postępowania w prowadzonym postepowaniu administracyjnym dotyczącym wydania decyzji w sprawie warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na: ”Budowie farmy fotowoltaicznej zlokalizowanej na działkach nr 169, 170, 315, 316 obręb Odcinek, gmina Rudniki” o łącznej mocy do 1 MW”
Jednoczenie na podstawie art. 36 § 2, w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 ze zm.),
o przedłużeniu terminu do dnia 30.03.2024r. wydania decyzji w sprawie wydania warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na: ”Budowie farmy fotowoltaicznej zlokalizowanej na działkach nr 169, 170, 315, 316 obręb Odcinek, gmina Rudniki” o łącznej mocy do 1 MW”
Z dokumentacją w przedmiotowej sprawie zainteresowane Strony mogą zapoznać się w siedzibie Urzędu Gminy w Rudnikach ul. Wojska Polskiego 12 A, 46-325 Rudniki/pok. nr 3/ w godzinach urzędowania.
Uwagi oraz wnioski bądź zastrzeżenia co do zebranych w tej sprawie materiałów można wnieść pisemnie lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej (www.rudniki.pl w odnośniku ePUAP (elektroniczna platforma usług administracji publicznej). Wgląd w akta sprawy nie jest obowiązkowy.
1. zgodnie z art. 35 § 5 Kodeksu postępowania administracyjnego:
- do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynność, okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo przyczyn niezależnych od organu;
- zgodnie z art. 36 §1 i 2 Kodeksu postępowania administracyjnego o każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie organ administracji publicznej jest obowiązany zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia; ten sam obowiązek ciąży na organie administracji publicznej również w przypadku zwłoki w załatwieniu sprawy z przyczyn niezależnych od organu;
- zgodnie z art. 37 § 1, 2, 3, 4, 5 i 6 – stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia, jeżeli:
- nie załatwiono sprawy w terminie określonym w art. 35 lub przepisach szczegółowych ani w terminie wskazanym zgodnie z art. 36 § 1 (bezczynność),
-postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość).
Ponaglenie winno zawierać uzasadnienie i wnosi się je do:
- organu wyższego stopnia (Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Opolu, ul. Oleska 19A , 45-052 Opole) za pośrednictwem organu prowadzącego postępowanie,
-organu prowadzącego postępowanie – jeżeli nie ma organu wyższego stopnia.
Organ prowadzący postępowanie jest obowiązany przekazać ponaglenie organowi wyższego stopnia bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni od daty jego otrzymania. Organ przekazuje ponaglenie wraz z niezbędnymi odpisami akt sprawy. Odpisy mogą zostać sporządzone w formie dokumentu elektronicznego. Przekazując ponaglenie, organ jest obowiązany ustosunkować się do niego. Organ, do którego wniesiono ponaglenie, rozpatruje je w terminie 7 dni od jego otrzymania, wydając postanowienie.
- zgodnie z art. 41 ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ prowadzący postępowanie o każdej zmianie swojego adresu, w tym adresu elektronicznego. W razie zaniedbania ww. obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.
Z dokumentacją w sprawie( tym z wyjaśnieniami Inwestorów) zainteresowane Strony mogą się zapoznać w siedzibie Urzędu Gminy w Rudnikach ul. Wojska Polskiego 12 A, 46-325 Rudniki /pok. nr 6/ Referat Ochrony Środowiska, Nieruchomości i Zagospodarowania Przestrzennego w godzinach pracy urzędu.
Uwagi i wnioski mogą być wnoszone:
- w formie pisemnej, na adres: Urząd Gminy w Rudnikach ul. Wojska Polskiego 12, 46 325 Rudniki,
- ustnie do protokołu, w siedzibie organu: Urząd Gminy w Rudnikach ul. Wojska Polskiego 12, 46 325 Rudniki,
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym, o którym mowa w ustawie z dnia 18 września 2001r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130, poz. 1450, z póź. zm) na adres poczty elektronicznej:
- poprzez ePUAP (elektroniczna platforma usług administracji publicznej)
Wgląd w akta sprawy nie jest obowiązkowy.
Obwieszczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni
od daty publicznego ogłoszenia
Wójt Gminy Rudniki
/-/ Grzegorz Domański
Obwieszczenie niniejsze zamieszcza się na okres 14 dni na:
- tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Rudnikach
- stronie Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) Gminy Rudniki od dnia 11.03.2024 do dnia 25.03.2024r.
- tablicach ogłoszeń w miejscu planowanego przedsięwzięcia tj. w Odcinku